Prime stärker sitt kreativa erbjudande

Den prisbelönade byråledaren och KOMM-ordföranden David Orlic har utsetts till vice vd och innovationschef. Hans uppdrag blir att koppla ihop sitt kunnande inom kreativ kommunikation med de kunskaper om omvärldsanalys, förändringsarbete och tillväxtstrategi som finns på Prime och United Minds.

Den strategiska kommunikationsbyrån Prime har länge kombinerat affärsrådgivning med innovation och har ett framgångsrikt 2016 bakom sig: man har utnämnts till världens mest kreativa PR-byrå av The Holmes Report och en av världens mest innovativa byråer av ansedda industriorganet Contagious. Nu avslutar man året med att rekrytera David Orlic: ordförande i branschorganisationen KOMM, grundare av Volontaire och en av initiativtagarna till integrationsprojektet Stockholm Open. I januari tillträder han som vice vd och innovationschef, med uppdraget att utveckla Primes marketing-erbjudande.

– David har varit en nyckelspelare inom svensk kommunikation i nästan ett decennium. Det finns väldigt få personer i vår bransch som behärskar så många olika discipliner och som har så tydliga tankar om kommunikationens roll i näringslivet. Hans förmåga att kombinera affärsutveckling och samhällsbyggnad är något som våra kunder behöver och efterfrågar, säger Markus Gustafsson, vd på Prime.

– Kommunikation är ett av de viktigaste verktygen för att driva förändring och skapa tillväxt, men för att lyckas med det krävs ett tydligt affärsfokus och en rejäl kunskap om hur kreativitet och innovation kan öka företags konkurrenskraft. Den kunskapen finns på Prime och United Minds, säger David Orlic.